Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
4.1.2006, Pavel Kovač, recenze
Značka monitorů Acer o sobě dala vědět až s příchodem LCD monitorů. Hned se ujala skupiny low-endových panelů pro méně náročné zákazníky. Dnes vám přinášíme dva monitory na první pohled naprosto identické (Acer 1951As a 1951Bs). Odezva vyššího modelu je však o 2ms lepší, tedy teoreticky. Je takto malý rozdíl pozorovatelný v praxi?
ranek | 27.1.200714:58
Po dlouhém pročítání všech možných nabídek a diskusí se nyní rozhoduji mezi Acer AL1951Cs a AL 1923. U prvního mám strach z CrystalBrite, že ty odrazy nestrávím, u druhého mě láká technologie panelu Prem.MVA. Cena obou přibližně stejná! Poradí mi někdo? Nemusím se bát nákupu přes net, nebo je lepší jít do kameňáku? Díky!
Odpovědět0  0
George_01 | 11.1.200718:14
Čemu dát přednost? Monitoru s odezvou 2ms bez úpravy povrchu, nebo monitoru s odezvou 4ms s technologii Crystal Brite?
Odpovědět0  0
george_01 | 7.1.200710:52
Rozhoduji se mezi
Acer 19­" AL1951Cs stříbrno černý, monitor LCD, kontrastní poměr 700:1, jas 400cd, doba odezvy 4ms, doporučené rozlišení 1280x1024, velikost bodu 0.294mm, konektory 15 pin D­-SUB VGA, DVI, reproduktory, CrystalBrite Technologie
a
Acer 19­" AL1916WAs stříbrný, monitor LCD, širokoúhlý, kontrastní poměr 700:1, jas 300cd, doba odezvy 5ms, doporučené rozlišení 1440x900, velikost bodu 0.284mm, konektory 15 pin D­-SUB VGA
Muzete mi prosim poradit?
Dekuji
Odpovědět0  0
MkLog | 7.1.200721:22
Urcite ten prvni­-jednak ma lepsi typ LCD obrazovky, druhak ma celkove lepsi parametry odezvy a svitivosti, a navic ma DVI zapojeni.
Hlavni rozdil je vsak ten, ze 1951 je 19­"LCD, zatimco 1916 je sirokouhle 17­"LCD s 19­" uhloprickou diky te sirokouhlosti ­(takova sirsi 17tka proste­).
Odpovědět0  0
truss | 14.1.200623:50
mě by spíše zajímalo kde vzali do testu 1951Bs, pokud vím tak žádný z hlevních cz velkoobchodů ho už cca měsíc nemá na skladech, někteří z nich už ho i vyškrtli z ceníků... stále tady trpíme nějakým umělým nedostatkem, evropa neevropa kocourkov...
Odpovědět0  0
jjj | 15.1.20060:04
S tím nesouhlasím. 1951Bs sleduju už asi dva měsíce a těch monitorů je všude spousta. A to nejen v e­-shopech, ale i snad ve všech PC prodejnách do kterých jsem vlezl. A to nemluvím o velkoobchodech jako např. datart apod., tam je maj samo taky :­-­). Druhá věc je cena. Ta spíše stoupá než aby klesala.
Odpovědět0  0
truss | 15.1.20060:34
zkus mi poslat link na nějaký e­-shop kdes ho viděl skladem ? Dataart ho určitě nemá, dneska jsem byl ve 2 jejich prodejnách... cybex, alzasoft, czechco,puter, mironet, ...
Odpovědět0  0
jjj | 15.1.20061:58
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Dataart Brno, CS21 Hodonín
Na víc si teď nevzpomenu.
Odpovědět0  0
jjj | 15.1.20062:08
A mimochodem v czechcomputeru ho maj taky, zrovna na to koukám. Malá rada. Vždycky když ověřuješ jestli je zboží dostupné, tak se přihlaš :­-­).
Odpovědět0  0
logic (4) | 14.1.200613:17
Ja ty monitory bezne prodavam...v recenzi jsou dve veci, se kteryma rozhodne nesouhlasim:

1­) jako kazda sklenena obrazovka se chova se svetelnym zdrojem proti ni jako zrcadlo...zkuste si to na CRTcku posvitit lampickou do obrazovky a vysledek je temer stejnej...

2­) polohovatelnost monitoru asi recenzant moc nezkousel, protoze jde ohnout temer do praveho uhlu, jen to chce trosku vice a nezvykle pouzit vetsi silu.

Ostatnimi parametry je vyborny, cena taky neni spatna, a na reklamaci sem zatim nemel ani jeden kousek!

Tak si udelejte obrazek sami... :­-)
Odpovědět0  0
garfy1 | 18.1.200618:01
Zdravim, je mozne na tento panel nekde sehnat ovladace? Nechce mne bezet pod WME. Diky.
Odpovědět0  0
A.N. | 24.2.200622:05
Každá liška svůj ohon chválí ...
Odpovědět0  0
Michal184 | 25.2.20060:33
Myslim ze neni co chvalit, jsou i mnohem lepsi monitory...toto povazuji za diskuzi, nikoliv obchodni nabidku...tak co na tom chvaly ?
Odpovědět0  0
jjj | 10.1.200621:30
Neplánujete test Samsungu 940B? Chci koupit Acer 1951bs nebo ten samsung a nemůžu se rozhodnout.
Odpovědět0  0
vasa.sasa@seznam.cz | 7.1.200614:45
Dobrý den, mam domam 2dny Hyundai B71A­(17­"B91A­), musim potvrdit malou možnost regulace jasu­(kontrastu­)přímo na monitoru, opravdu svítí až moc,ale to se dá ošetřit softwarově,takže v tomhle směru celkem bez problému.Taktéž je to s odezvou,zkoušel jsem ji na několika hrách a rozdíl mezi crt jsem nezaznamenal,i když nepochybuju,že s crt to v tomhle směru srovnávat upln e nejde.Co už je horší,to jsou pozorovací úhly,když mam oči na úrovni středu panelu,horní okraj je znatelně tmavší, a tak se divam tak,ze mam oci tak 15 cm nad panelem,což neni zrovna idealni.A co je vubec nejhorší je barevná nerovnoměrnost­(podsvícení­)­-zhruba ve 2­/3 na délku je svislý pruh od shora až dolů, kde je obraz asi takový,jak by měl být,okolo je laděn jakoby dofialova..A kdyz na plochu nastavim třeba světle zelený podklad, jsou na ní vidět jakoby celé mapy tmavšich odstínů,fakt celkem hnus.Myslíte,že je to konkrétním kusem nebo je takový každý panel B71A??Diky za odpoved

Odpovědět0  0
Hirogen (143) | 9.1.20069:32
Na rovinu, co bys chtěl za ty prachy...
Spousta lidí dělá tu chybu, že srovnává parametry. To je podle mě ta největší blbost. Prostě se to ­"musí vidět­". Máš to jako s digitálním foťákem. 5MPx a 3x zoom je také u Olympusu jiné než u Canonu ­(nebudu vysvětlovat co je horší a proč, ani se s nikým kvůli tomuto srovnání hádat...­)
Stejné je to i s LCDčkama.
Odpovědět0  0
logic (4) | 14.1.200613:21
Mame B71A k sestavam, ten pruh rozhodne normalni neni :­-)
Odpovědět0  0
hammer.6656 | 7.1.200610:46
recenzovaný monitor vlastním a nemohu si stěžovat.zkritizovali jste ho jen co je pravda,zajímalo by mě jaký shit máte doma na stole vy? dále raději bez komentáře.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 7.1.200614:39
Asi tak... tento monitor patri do nejnizsí cenove kategorie, takze zadne zazraky nelze cekat.
Odpovědět0  0
Kolyy | 7.1.20061:04
Tak som si pozrel testy LCD monitorov na svethardware a prekvapene pozerám na naozaj ametérske a úplne chybné meranie odozvy. Pri závierke 1­/60s a obnovovavej frekvencii 60Hz totiž môzte odfotiť 2 štvorce pri akomkoľvek monitore ­(aj CRT­) s odozvou 0­-17ms, 3 môzte dostať pri odozve 0­-33ms a štyri pri čomkoľvek medzi 17­-50ms, a to v závislosti na tom ako sa náhodne zladí závierka s obnovovacou frekvenciou. Výsledky sú teda úplne bezcenné a nevypovedajú takmer o ničom. Nečudo, že filmy a herné testy často naznačovali čosi iné.

Ak chcete merať niečo reálne, odporučím vám skrátiť závierku na čo najkratšiu úroveň ­(napr.1­/1000s­) a zvýšiť citlivosť na maximum. Teoreticky stačí čokoľvek pod 1­/60s, ale čím dlhšia závierka, tým viac sa budete musieť snažiť. Potom opakovane foťte dovtedy, kým si nie ste istý minimálnym počtom štvorcov, ktoré sa vám zobrazia ­- pri 60Hz: 1štvorec=odozva<17ms, 2=17­-33ms, 3=33­-50ms atď. Doporučil by som použiť aj 75Hz, tam kde to ide, potom dostanete 1štvorec=odozva<13ms, 2=13­-27ms,... Pri dostatočne rýchlej závierke môžte urobiť aj o krok viac a spočítať odozvu štatisticky, tj. urobiť napr. aspoň 20 fotiek a ak je na polovici 1 štvorec a na druhej polovici 2, tak pri 60Hz je odozva cca 8ms.

Ďalsia poznámka je k testu monitorov s RTC ­(response time compensation­), ako bol 3ms ViewSonic. RTC je technológia, ktorá dokáže značne urýchliť odozvu, ale za cenu artefaktov v niektorých situáciach. Ide o to, že ak sa mení tmavý pixel na svetlý, tak RTC spôsobi ­"prekmytnutie­" a svetlý pixel je svetlejší ako má byť. To je pekne vidieť na fotke v onom teste, kde je svetlý štvorec ­(svetlejší ako pozadie­) za tmavým. Tento artefakt sa ale nesmie počítať do reakčnej doby, ide totiž o čosi iné. Ak by bol za prvým štvorcom napr. ďalší, tak by artefakt vôbec nebolo vidieť, lebo RTC by spôsobilo rýchle prepnutie späť na tmavý pixel. Najlepšie je tento artefakt preto vidieť ak sa tmavý objekt pohybuje na homogénnom svetlom ­(ale nie úplne bielom­) pozadí, typicky text. Vo filmoch a hrách však takáto situácia nastáva výnimočne, preto je RTC dobrým riešením práve pre tento účel.

Ešte jeden návrh, pri teste filmov alebo hier ­(možno aj farieb a pod.­)je optimálne použiť pre priame porovnanie CRT v klon móde, okamžite uvidíte rozdiely a nemusíte sa spoliehať na subjektívny dojem a pamäť. Pri hrách je tiež dobré použiť dostatočne silnú grafickú kartu a zapnúť Vsync a zladiť tak obnovaciu frekvenciu s FPS. Odbúrajú sa tým všetky artefakty ako napr.­"tearing­" a akékoľvek rozostrenie v pohybe je výlučne záležitosťou monitora. Je však nutné, aby grafika vedela vždy vykresliť viac obrázkov za sekundu ako je obnovovacia frekvencia, inak sa to zladí na celočíselnom deliteli, čo nie je práve ono.

Dúfam, že tieto chyby v testoch napravíte, keďže inak sa mi váš prístup pozdáva a oceňujem, že sa snažíte o hlbší prístup ako iba spísanie subjektívnych dojmov ako je to vidieť inde.
Odpovědět0  0
Kolyy | 7.1.20061:21
Možno sa poopravím, závierka musí byť kratšia ako dlžka zobrazenia ­"framu­" ­(tj.asi 17ms pri 60Hz­) mínus doba odozvy minitora. Napr.1­/200s=5ms nestačí, kedže aj pri odozve 12ms a 60Hz vždy nafotíte minimálne 2 štvorce. Závierka teda vlastne udáva presnosť merania, rozumné sa mi preto vidí použiť aspoň 1­/1000s=1ms.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 7.1.200615:30
Ohledne odezvy.. samozrejme by bylo lepsi mitco nejkratsi zaverku, mustite si vsak uvedomit ze vetsina monitoru nema natolik velky jas aby bylo vubec mozne pri 1­/1000s fotit. Zvolil jsem tuto metodu s ohledem na to, aby slo vyfotit i monitor s nizkym jasem. Kdyz fotim vsechny monitory za stejnych podminek, tak v tom nevidim az tak velky problem ­(je jiste pravda ze se chyba zvetsuje­). A pokud bych pouzil vetsi citlivost, tak jsou obvykle fotky jiz dos zrnite a spatne se v nich urcuje kolik vlastne ctvercu je vyfoceno. Jinak vzdy je take uvedeno take slovni hodnoceni, ktere ­"vyrovnana­" popripadne chyby pri foceni. Kdyz jsem sestavoval metodiku byl tento problem asi nejvetsim co jsem resil. Po velmi dlouhem studovani metodik zahranicnich serveru jsem zvolil prave tuto. Pokud si vsimnete tak jsme jeden z mala serveru, kteri provadeji takto rozsahle mereni odezvy. Neberte vsak frazi ­"zahranicni servery to maji takto­" jako vymluvu. Kazdopadne dekuji za velmi konstruktivni poznamku, jsem rad za se najdou lide, kteri se nad danou tematikou zamysli a prispeji svoji troskou ­(v tomto pripade celym pytlem­) do mlyna.
Ohledne podani barev. Jiz pracuji na vylepseni ­(porovnani s realnou fotkou­). Ale i zde je celkem uskali s vyvazeni bile. No budu doufat ze nejak vyresim :­-­)

Ohledne hrani her.. samozrejmeze mam zapnute v­-sync.

Jeste jednou diky za perfektni pripominky.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 7.1.200615:33
Jeste poznamka. Nyni porovnavam s Dell 2405FP ­(mam rucne sladene barvy podle fotek­) a jeste predtim jsem mel CRT Sony Trinitron 230E.
Odpovědět0  0
Kolyy | 7.1.200616:46
Nenavrhoval by som to, keby som si to sam neodskusal :o­) Pri 1­/1000s a ISO400 mam obraz trochu tmavsi a jemne zrnity ­(mam LCD Samsung 960BF s podstatne stiahnutim jasom­), ale stale je dobre rozoznat stvorce, a to ide, nie? Samozrejme ze zavisi na tom, ako ktory fotak zvlada ISO400, moj celkom slusne. Vzdy sa da urobit nejaky kompromis, napr. 1­/300s ­(3.3ms nepresnost­) a ISO200. Zavierka 1­/60s sekundy je fakt zvolena nestastne, kedze ak nafotite 3 stvorce, odozva stale moze 5ms aj 30ms. Ak by ste pouzivali 1­/300s a urobili radovo iba 10 fotiek na 60Hz, tak uz z toho sa daju odvodit uzitocne a spolahlive informacie ­(a neda to prilis prace naviac­):

- ak bude na fotkach min.1 a max.2 stvorce, tak je odozva mensia ako asi 14ms ­(16.7ms­-3.3ms­)
- ak min.2 a max.3 tak je to 14­-30ms
- ak min.3 a max.4 tak je to viac ako 30ms

Samozrejme viete, ze ak by tam bol skoro vzdy 1 stvorec tak je odozva blizka nule, ak vzdy dva, blizka 14ms a ak tri, blizka 30ms. Na mojom Samsungu ­(s RTC­) som vcera vacsinou nafotil 1 stvorec na 60Hz aj na 75Hz ­(pre b­-w aj g­-g­), statisticky mi vychadza odozva asi 5­-6ms ­(RTC artefakt nasadi na g­-g dalsie 1­-2 svetle stvorce, dokopy su skoro vzdy tri, takze jemny biely chvost ma radovo 30ms­).

Niezeby som vas do zmeny metodiky chcel vylozene tlacit, ale zaujima ma porovnanie roznych LCD monitorov s tym mojim a nemam moznost si to skusat sam ;o­) Predpokladam, ze aj ostatni citatelia by urcite ocenili spolahlive a kvantifikovane informacie, kym teraz je to len strielanie z brucha. Kazdopadne ocenujem vasu reakciu.
Odpovědět0  0
Kolyy | 7.1.200616:50
Heh, 16.7ms­-3.3ms je skor 13ms ako 14ms, ale snad je jasne co som tym myslel :o)
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 7.1.200620:45
No zda se ze jste mi vnuknul moc peknou myslenku :­-­) Za to Vam dekuji. Nejspis to povede k zaveru ze bude nazaverce 1­/500 mozna dokonce 1­/800. Kazdopadne pokud by byl napr 1­/800 nebo 1­/500 tak uz tak velky rozdil neni. Muselo by se fotit opravdu mnoho fotek aby se nejaky rozdil projevil. Snimky jsou pri 1­/800 dosti tmave, ale pro ucely testu stale pouzitelne ­- uvidime. Jsou zde jiste komplikace, ktere se museji vyresit, pokud tedy vse dopadne dobre mohla by se metodika zmenit zase k lepsimu. Uprime dekuji za tzv. ­"nakopnuti­", ktere obvykle otevre oci.
Odpovědět0  0
Kolyy | 8.1.200611:41
Som rad, ze moj postreh padol na urodnu podu :o­)

Mozno este dve otazky k metodike, prva ­- testujete monitory v tovarnom prednastaveni alebo ich skusate nastavit na nejake optimum? Napr. moj Samsung ma original horibilne nastavenie, jas je tak vysoky, ze vypaluje oci, svetle obdlzniky v teste tmaveho a svetleho konca spektra vobec nie su vidiet a ani farby nie su uplne idealne. Ak sa vsak s tym clovek trochu pohraje, vysledok je celkom slusny ­(nie je napr.problem nastavit 254­/255­).

Druha otazka je prave k tomu testu extremov v spektre, ak napr. v tomto teste uvadzate, ze monitory su schopny zobrazit 4­/0 a 251­/255, tak to znamena, ze tieto hodnoty su viditelne jasne alebo, ze pri podrobnom skumani je to akurat vytusitelne? Ako som spomenul, pri znizeni jasu mam 254­/255 v pohode, ale ciernu mam jasne viditelnu iba 7­/0, ak sa vsak pozriem trochu z uhla tak je vidno az 2­/0, lenze to pri beznej praci nikto nerobi a prakticku vyuzitelnost by som hodnotil maximalne ako 6­/0. Akym sposobom teda postupujete pri hodnoteni vy?
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 8.1.200611:53
Obvykle zkousim alespon trosku postelovat jas­/kotrast. Kazdopadne na nejake sahodlouhe zkouseni ­(jak jiste uznate­) neni pri testech cas.
Vzdy beru hodnotu ktera je alespon lehce viditelna. Jakmile mam ­"pocit­" ze je tam rozdil. ;­-)
Odpovědět0  0
ne-e (53) | 6.1.20069:21
19ka od Hyunday. Mě tada parametrama připadá přinejmenším stejná, jediné co mi na ni chybí je DVI...ale to jen kvůli budoucí podpoře.. Hlavně je asi o 2000kč levnější. Nemáte někdo zkušenosti?
Odpovědět0  0
unghost (3) | 5.1.200623:05
recenze se me prijemne cetla a mela spad, jen tak dal
Odpovědět0  0
Jack_spk | 4.1.200618:18
Ten Samsung nie až tak dobrý monitor nakoľko využíva technologiu TN+film ­- to by som už v dnešnej dobe v žiadnom prípade nekupoval. Určite panely s MVA, PVA, S­-ISP ­- a kecy o nejakých blbých milisekudnách ... úplne v pohode sú panely so 16 ms a to splňujú skoro všetky dneska predávané LCD
Odpovědět0  0
ne-e (53) | 5.1.20067:19
No, ale třeba na hry zatím PVA či MVA displeje nejsou nic moc, aTN jsou teď o hodně lepší než na začátky...i když si myslím, že ždímají maximum. Na hraní her se dají asi tak ty nové 2­-3ms displeje a ty se v PVA podání bohužel nedělají:­( Taky mě ty barvy štvou, v práci máme někde CRT ale většinou už nějaké LCD od IBM ­(a konstruktéři maj HP­) a když je někde modrá modrá, někde fialová a někde až skoro červená tak je to na pikatchu:­(.
Odpovědět0  0
extreme-cooling | 4.1.200615:32
tak už se druhý rok chystám na nějaký super LCD 19­" a tohle byl můj už rok dlouhý favorit.. jenže potřebuju něco co má pěkný barvy a nízkou odezvu ... sledování filmů hraní her grafické aplikace. Potřebuju poradit super panel cenově do 11 000,­- Je mi jasný že řady EIZO 19­" jsou jasná volba ale tam se finnačně nemohu vyjít. Prosím skuste mi někdo udělat nabíku různých monitorů které opravdu za to stojí. už jsem 9let na 15­" CRT které už není ani vidět a sem tam potřebuje praštit aby se vrátil obraz.Sem tam vyletí spektrum žluté.atd. omg. jíž několik let lpím po novém monitoru chci LCD abych s těch záření neoslepl tak už CRT nechci.opravdu někdo poradtě nějakou osvědčenou super položku. nejlíp na CZC je výběr. Kdokoli by chtěl pomoct s chlazením HW nebo koupí kompu atd... komponenty osvědčené,OC atd není problém ale tohle jsem zatím nikdy nepotřeboval a monitory nesleduji a tím ani nevím co stojí za to.Děkuju za odpovědi. Ideálně napište mejl nebo sem často na icq 324­-316­-328. Hezkej novej rok.
Odpovědět0  0
Mej_dlo | 4.1.200616:58
No zkus se poohlídnout ještě třeba po samsung syncmaster 930BF, jelikož jsem se rozhodoval mezi ním a tímto, tohle je dle mého názoru velmi slušnej, odezva je opravdu dostatečně rychlá na hry i filmy a podání barev bych rozhodně nehodnotil nijak záporně...Jediný je, že někdy mi přijde, že má až moc vysokej jas...A podle toho co popisuješ, že máš za monitor, tak z tohohle budeš asi úplně vedle..:)
Odpovědět0  0
protl@k | 31.1.200619:52
Ja mam 19­" Phipils 190S6 a sem s nim spokojenej...EIZU se to nevyrovna, ale za ty prachy je super.
Odpovědět0  0
Mej_dlo | 4.1.200613:16
Já ho mám, ale co se týče lesklé obrazovky, zatím mě to nijak moec neruší, při světlých barvách to ani není vidět a při tmavých si toho často taky ani nevšimnu a nemůžu říct, že by mě to zrovna rušilo. Uvidíme, až bude více okolního světla, to už asi dojde na lámání chleba...Jinak podání barev mi přijde docela rovnoměrné, jediné co mi trochu vadí je již řečené v recenzi zesvětlení tmavé obrazovky u spodního a horního kraje...
Odpovědět0  0
Hirogen (143) | 5.1.20068:33
Já ho mám v 17­" úhlopříčce s 8ms. Nemohu si na něj stěžovat. Co se týče LCD, prošlo mi jich pod rukama hodně, vždyť je prodávám. Nic mne tak nechytlo jako lesklý LCD panel. Jasně že se odráží na něm okolí, ale to na drtivé většině CRT taky! Dokud byl na LCD povrch matný, chodili mi sem lidi a říkali, že na klasický lepší monitor to nemá, protože to prostě není ono. Jakmile jsem na pult vystavil nejdříve 1730 a potom novější 1751, prodalo se vždy na 10 lesklých jen JEDEN s matným povrchem. Takže já jsem spokojený. Ale uznávám, že každému může vyhovovat něco jiného.
Sytost barev si samozřejmě můžete nastavit a nebo u grafik nVidia se nechat provést kalibrací obrazovky, pak se můžete dopracovat k naprostému reálnému zobrazení barev.
Servis? Já je prodávám, takže mě naprosto vyhovuje, pokud si pro to PPL samo přijede. Každopádně se servisem je perfektní dohoda!!! ­(zkušenosti)
Odpovědět0  0
kraťas | 5.1.200618:29
vlastním tento lcdpanel 1951Bs a jsem s ním maximálně spokojen, nicméně by mě zajímalo to reálné zobrazení barev.Mohl byste mi prosím napsat jaké parametry bych měl nastavit, abych tohoto zobrazení barev docílil? Ještě mě zajímá ta kalibrace obrazovky, jak se provádí? Děkuji za odpověď
Odpovědět0  0
Hirogen (143) | 6.1.20068:34
Vlastnosti obrazovky ­/ záložka nastavení ­/ tlačítko upřesnit ­/ záložka GeForce XXXX ­/ ve stromovém menu vybrat nástroje a vlevo tlačítko PRŮVODCE OPTIMALIZACÍ DISPLEJE. Vše se pak nechá pochopit, hezky tě to provede.
Problém je totiž v tom, že pokud jen v nastavení barev chceš navolit červenou do + a zelenou do ­-, nebo zkrátka různé hodnoty pro různé barevné složky, vždy zůstane platná volba jen ta poslední. V průvodci si nastavuješ každou složku zvlášť a má to na obraz trochu jiný vliv, než v samotném menu monitoru. Zkus to a uvidíš.
Odpovědět0  0
JoKa | 6.1.200621:59
Já jsem jej taky nějakou chvíli zkoušel a zaujal mě. Efekt lesklé obrazovky téměř vymizí při zapnutí monitoru.
Podání barev je trochu komplikované. Pro co nejlepší nastavení barev by bylo potřeba použít hadrdwarový teploměr barev a k němu patřičný software, který provede korekci jednotlivých barevných složek v nastavení GK.
Odpovědět0  0
ne-e (53) | 4.1.200611:37
Hmm, taky už asi půjdu do LCD...už se mi nechce tahat 25kg CRTčka :­) Ale asi mě zatím oslovil jen Hyunday Q70U, bohužel jen 17ka...ale víc jak 10tis. do monitoru dávat nechci...Tmavé scény by na těchto Acerech asi nebyly to pravé ořechové, jak ve filmu, tak ve hrách co?:(
Odpovědět0  0
snehulak | 4.1.200613:32
No ja se rad budu tahat s mym IBM P260 . Zatim ta kvalita je nekde jinde za ty prachy . I kdyz samozrejme jednou prejdu taky , ale zatim neuzral cas a tu velkou bednu a silenou spotrebu zkousnu za brilantni obraz ve vsech moznych rozlisenich .
Odpovědět0  0
traktor2 | 4.1.20067:47
jako dobry, ze je tu dalsi recenze monitoru, ale nebylo by od veci zase zrecenzovat nejaky 23­-24 palcovy lcd, jako treba prednedavnem 24 dell. Tyhle lowendy dnes uz nikoho moc neberou:)
Odpovědět0  0
zdenek3256 | 4.1.20069:02
Myslim ze prave 19­" LCD jsou dneska asi nejsledovanejsi casti ­- vymena starych CRT. A vetsi formaty jsou jiz zase cenou trochu jinde ­(zatim­). Osobne bych velmi uvital vice srovnani a recenzi 19­" LCD.
Odpovědět0  0
mics (6) | 4.1.20069:10
No já bych spíš uvítal nějaký širokoúhlý 20­" LCD. Ty se dnes dají sehnat za velmi dobré peníze ­(oproti 23­" a 24­") a nabízejí slušné rozlišení, narozdíl od 19­".
Odpovědět0  0
Puco (6) | 4.1.200615:35
no neviem radsej bz som uvital recenziu nejakeho poriadneho zeleza napr. samsung syncmaster 930BF narozdiel od tychto sh*tov. kto kupuje acery?
Odpovědět0  0
Miko | 5.1.20068:28
já bych zas uvítal i krátké srovnání LCD monitoru vs projektoru :­) někdy si říkám jestli není lepší než vyhodit 40k Kč za solidní LCD to samé za levnější projektor :)
Odpovědět0  0
free_man | 4.1.20067:45
A dalsim zaporem je znacka Acer jako takova, protoze Acer zrusil vsechna servisni strediska a jediny zarucni servis je v brne. a s tim muzou jit ...
Odpovědět0  0
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj | 4.1.200610:10
Hochu jenze tam zavolas a Acer z brna posle PPL kuryra tam i nazpet a to zadarmo takze nevim o co ti jde
Odpovědět0  0
Invin | 4.1.200610:45
Ta zaruka ­(Mail­-in­) plati po celou dobu ? Nekdo znamy mi rikal, ze je to jen prvni rok a zbyle dva roky se musi resit klasicky..tzn. zakaznik se musi postarat sam o zaslani vadneho produktu..ikdyz podle zakona by to melo byt hrazeno v pripade uznani reklamace danou firmou. Tak ted nevim. Snad nekdo poradi kdo ma ­"novejsi­" AOC ;)
Odpovědět0  0
free_man | 4.1.200617:33
jo a ty hochu jsi cely den doma aby jsi cekal az pak z ppl dorazi. To vykladej jinde... Navic reklneme si na rovinu, pokud budes posilat napriklad notebook, tak kdyz ti smaznou data, budes se snima hadat o tom ze tam nejaky byly. a budes se hadat z brnem. osobni kontakt je v servisu nezastupitelny... takze to jako vyhodu rozhodne nevidim...
Odpovědět0  0
Michal K. | 9.6.20069:34
Ano, je to pravda ­- Acer poskytuje Carry­-In zaruku s dovozem pouze po dobu 1.roku, pak si musite monitor poslat sami ­(a oni vam ho obvykle poslou zpet ale stejne kuryrem zase, jen ta jedna cesta...ale kolikrat rocne reklamujete monitor? :­-­)­) )
Odpovědět0  0
A.N. | 24.2.200621:53
No, ono je to trochu jinak. Do servisu Acer se dovoláš jen obtížně, po velmi dlouhém čekání na operátora, přičemž posloucháš desítky minut kydy ze záznamníku a sliby, že na tebe přijde řada. Takže již ten telefonát tě přijde na nemalé peníze. Jakoby se paktovali s telefonními operátory. Pak zjistíš, že operátor se v jejich výrobcích moc nevyzná a nic moc ochota či vstřícnost k zákazníkovi. Neví­-li si rady, tak tě odkáže na jejich SUPPORT na www stránkách Aceru. Odpovědi bývají nekvalifikované, formální. Dost bída při dnešní konkurenci. Nakonec ­- zkuste to sami.
Odpovědět0  0
Michal184 | 25.2.20060:31
No vzhledem k tomu ze v praci do Aceru volam tak 1­-2x za mesic kvuli nezarucnim servisum, tak musim konstatovat ze jsem se zatim vzdycky dovolal a to max. do 2min. A tech 5­-10Kc za telefon jsou opravdu penize pro me tedy male....operatori jsou pouze operatori na prijem zakazek, pokud chces neco vic, predaj to technikum, kteri se mi zatim vzdycky­(!­) ozvali zpatky a resili to. Ostatne operatori treba v Eurotelu taky nevedi nic vic nez 10 naucenych vet a zbytek resi nekdo jiny...to je vsude.
Takovy servis HP a ostatnich jsou na tom vyrazne hur, protoze navic davaji zakaznikovi jasne najevo, ze to kvalifikuji oni a ne on ­(jinak receno podle nich zakaznik nikdy nemuze znat zavadu presne­)... mozna se Acer zacina ucit od konkurence :­-­), kdo vi...
Odpovědět0  0
logic (4) | 14.1.200613:10
Proc? Naopak, krati se doba reseni reklamace tim ze se to resi primo s vyrobcem. Navic oba prazske servisy opustil Acer proto, ze nestihali nic vyridit vcas a k zakaznikum se chovali nekdy dost vulgarne...
Odpovědět0  0
sTiLLka | 4.1.20060:13
Pisete ze farby su prilis syte a preto je panel uplne nevhody na pracu s fotografiou, je problem sytost farieb nastavit v menu? U vacsiny panelov sa to da.....
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.